مدير كل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به اينكه استاندار يزد در پيام خود به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومي وظايف اصلي اين حوزه را، "مسئولیت اجتماعی، صیانت از حقوق مردم و تکریم و جلب مشارکت همه سلایق در پیشبرد امور" دانستند، گفت: توجه مديران دستگاه هاي اجرايي بايد به نكات مورد اشاره مديريت ارشد استان جلب شود تا حيطه گسترده فعاليت روابط عمومي ها در دستگاه هاي اجرايي مشخص گردد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "داود پاك طينت" روز يكشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان به دو اتفاق نا مبارك درحال شكل گيري در عرصه روابط عمومي ها اشاره كرد و افزود: برخی از ادارات، اجرای سیاست چابک سازی را، ابتدا از حذف پست های تخصصی واحد روابط عمومي آغاز كرده اند و شاهد حذف پست ها یا تقلیل جایگاه روابط عمومی های ادارات مرکز استان از کارشناس مسئول به کارشناس هستیم و همین کاهش تعداد نفرات و تقلیل سطح پست سازمانی موجب شده است تا مدیران در اهم و مهم کردنِ توقعات خود از روابط عمومی ها به موضوع اطلاع رسانی و تولید خبر به عنوان یک اولویت نگاه کنند و بعضا اگر مدیری هم با دیگر وظایف روابط عمومی ها آشنا باشد و حتی به ديگر وظایف روابط عمومی هم اعتقاد داشته باشد، به جهت محدود شدن نیروهای سازمانی روابط عمومی ها، توقع خود را تا سطح صرفا پوشش اخبار سازمان، پایین می آورد.
پاك طينت همچنين با اشاره به ادارات و سازمان هایی که جایگاه سازمانی روابط عمومی را ارتقا داده اند گفت: به ظاهر اداراتي هستند كه واحد روابط عمومي را در حد یک مرکز مستقل بالا برده اند، ولی با کمی دقت و عمیق نگریستن متوجه می شویم که بخش های تخصصی روابط عمومی در این مراکزِ مستقل حذف شده اند و این مراکز در حد یک مرکز اطلاع رسانی صرف، دیده شده اند به نحوی که تنها میراث باقیمانده از روابط عمومی در این مراکز را می توان تولید خبر و پوشش خبری دانست و از بخش های دیگر روابط عمومی اثری نیست.
وي ادامه داد: روابط عمومي وظايف گوناگوني همچون تبليغات، افكار سنجي، اطلاع رساني، ارتباط با رسانه، تكريم ارباب رجوع، تشريفات، سمعي و بصري و ... دارد كه از هم جداشدني نيستند و متاسفانه مشاهده مي شود در چارت هاي سازماني جديد برخي از اين مسئوليت ها به ساير واحدها سپرده مي شوند.
مدير كل روابط عمومي استانداري خاطر نشان كرد: اينكه به روابط عمومي نگاهي مبني بر يك مركز اطلاع رساني داشته باشيم بزرگترين اشتباه است و روابط عمومي مركز اطلاع رساني نيست بلكه اطلاع رساني يكي از بخش هاي روابط عمومي است.
پاك طينت در ادامه با يادآوري برگزاري گردهمایی تخصصی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان در روز اول خردادماه، گفت: در این همایش یکروزه از مقام علمی مرحوم دکتر کاظم معتمدنژاد به عنوان پدر علم ارتباطات ایران تجلیل می شود .
وی اظهار داشت: همچنین در مراسم یاد شده دکتر محمد مهدی فرقانی و مهدخت بروجردی علوی از اساتید ارتباطات حضور دارند كه دكتر فرقاني با اصالت يزدي به عنوان استاد برتر ارتباطات در سطح كشور معرفي شده اند و اين جزو افتخارات استان يزد است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد اضافه کرد: كساني كه تمايل به شركت در اين همايش را دارند مي توانند تا 29 اردیبهشت ماه جهت ثبت به سایت yazdpr.ir پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی روابط عمومی ها استان مراجعه نمایند.
پاک طینت افزود: دو پنل تخصصی در زمینه "اخلاق حرفه ای در روابط عمومی" و "شیوه گزارش دهی در روابط عمومی" از جمله برنامه های این همایش است که توسط اساتید یاد شده ارائه می گردد.
وي با اشاره به اهميت موضوع شهدا و نقش روابط عمومي در دوران دفاع مقدس، گفت: در اين هفته از مقام شامخ 18 شهيد واحد تبليغات هشت سال دفاع مقدس تجليل مي گردد كه به اين منظور به حول و قوه الهي در آينده نزديك با جمعي از روابط عمومي هاي استان به سر مزار اين شهداي والامقام حاضر و به مقام شامخ ايشان اداي احترام خواهيم كرد.
پاك طينت همچنين از برگزاري گردهمايي روابط عمومي هاي استان در شهرستان هاي اردكان، تفت، يزد و گردهمايي مشترك شهرستان هاي بافق و اشكذر و همچنين روابط عمومي هاي هيات هاي ورزشي استان خبر داد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه گرامیداشت مناسبت ها در قالب روز یا هفته ها معمولا جای مناسبی برای بیان دستاوردها و برنامه های آینده یک نهاد است و گله گذاری یا بیان موضوعات چالشی جایی ندارد، گفت: روابط عمومی ها از این موضوع مستثنی هستند، زیرا، فعالان روابط عمومی ها در طول سال، درگیر پوشش برنامه های واحدهای مختلف سازمان خود می باشند و کمتر می توانند به مسائل درونی خود بپردازند و به همین جهت هفته ارتباطات و روابط عمومی می تواند فرصت مغتنمی برای بیان برخی از دغدغه های فعالان روابط عمومی ها باشد.
پاك طينت در بخش دوم سخنان خود با اشاره به مناسبت هاي پيش رو در خرداد ماه، اظهار داشت: خرداد ماه بزرگ و عجيبي است كه در آن مناسبت هايي همچون سوم خرداد سالروز آزادي خرمشهر، 14 خرداد سالروز عروج ملكوتي حضرت امام خميني (ره) و سالروز قيام خونين 15 خرداد را در خود جاي داده است.
وي در ادامه پوشش خبري و توليد محتوا براي انتقال فرهنگ به نسل جوان را دو مقوله جدا ارزيابي و بيان كرد: پوشش خبري اصحاب رسانه در استان مناسب است، انتظار مي رود در خصوص توليد محتوا بويژه در راستاي اطلاع رساني وقايع 8 سال دفاع مقدس و ابعاد شخصيتي امام راحل عظيم الشان (ره) نيز با جديت وارد عرصه شويم چراكه اگر اين مهم توسط ما صورت نگيرد، ديگران هر طور كه بخواهند اين امر را براي نسل چهارم انقلاب جلوه گر مي سازند.
اين مقام مسئول همچنين ميلاد نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و نيمه شعبان را يادآور شد و آن را فرصت مغتنمي براي تبيين اصول و مباني انقلاب اسلامي در اين روزهاي مذهبي دانست.
راه اندازی کانون عکاسان افتخاری و کانون خبرنگاران افتخاری مناسبت هاي خرداد موضوع بعدي مورد اشاره مدير كل روابط عمومي استانداري بود كه از محقق شدن آن در آينده نزديك خبر داد.
در پايان اصحاب رسانه استان سوالات خود مطرح كردند كه پاك طينت پاسخگوي آنها بود.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 19,ژوئیه,2025